štvrtok 5. apríla 2018

MATILDA

ROALD DAHL

Obsah:

   Občas majú rodičia tendenciu pozerať sa na svoje ratolesti cez ružové okuliare. Mnohé ich dobré vlastnosti zveličujú, a naopak, chyby podceňujú. Takýmto deťom je sveta žiť! Matilda, malé a na prvý pohľad obyčajné dievča však do tejto skupiny určite nepatrí. Jej rodičia, pán a pani Wormoodovci, sú totiž tí najignorantskejší ľudia na svete. Obaja sú celý deň takí "vyťažení", že si nevšimli aká genialita sa skrýva v ich dcére.

   Matilda je obdarená abnormálnou inteligenciou, ktorá sa prejavila už veľmi skoro tým, že sa sama naučila čítať. Keďže v celej ich domácnosti sa našla len jedna kniha ( a to tiež o varení), Matilda sa rozhodla objaviť literárne diela v miestnej knižnici. O tom, že tam trávila každý deň jej rodičia nemali ani poňatia. Každé ráno sa vytratili z domu a večer sa zmohli len na sledovanie televízie. Zvláštne spôsoby mala táto rodina!

   Matildino nadanie sa prejavilo hneď ako nastúpila do Crunchem Hall Primary School. Svoju triednu učiteľku Miss Homey prekvapila matematickými znalosťami a schopnosťou rátať zložité matematické príbehy len tak z hlavy.

   Škola, ktorú Matilda navštevovala mala jedno obrovské mínus a tým bola jej riaditeľka. Miss Trunchbull neznášala deti a na ich trestanie používala najrôznejšie desivé metódy. Práve jej surovosť a agresivita poslúžili ako spúšťač nejednej nadprirodzenej udalosti. So svojimi novými neobyčajnými schopnosťami Matilda objavuje aj zamotaný životný príbeh Miss Honey a všetok svoj potenciál využíva na to, aby jej pomohla. Priateľstvo s mladou učiteľkou môže Matilde úplne zmeniť život...

Môj názor:

   Po dlhšom uvažovaní som dospela k záveru, že by bolo pre mňa prínosné prečítať si nejakú knihu v anglickom jazyku. Nakoľko úroveň mojej angličtiny nie je práve najvyššia, na začiatok som sa rozhodla pre detské knihy. Po krátkom rozhodovaní som si vybrala Matildu, ktorej príbeh mi nebol neznámi. Aj napriek cudziemu jazyku sa mi kniha čítala dobre a jej čítanie som si dosť užila.  

   Príbeh Matildy je absolútny výmysel, aj keď na prvý pohľad to tak nevypadá. Najabsurdnejšie na ňom sú postavy a ich charaktery. Spokojne môžeme začať Matildou a jej neskutočnou inteligenciou, vyspelosťou a schopnosťami. Ďalšou zastávkou sú jej rodičia, ktorí ju majú úplne na saláme a  tyranská diktátorka by sa v našom svete na riaditeľskom poste tiež dlho nezdržala. Ako sa kniha nereálne začne, tak aj skončí. Toto sa mi však na nej páčilo a pri príhodách, nad ktorými mi až rozum zastával som si dobre oddýchla. Ale teraz úprimne... Keby som poznala dievča ako Matilda a chodila s ním do triedy, asi by to nedopadlo dobre.

   Som rada, že som sa pustila do čítania anglickej literatúry, ak keď len pre deti. určite to bola dobrá skúsenosť a plánujem v tom pokračovať.

  Ak by mal niekto nápad na dobrú knihu či už v slovenskom alebo anglickom jazyku, určite mi to napíšte do komentárov. Tiež si rada prečítam vaše názory na Matildu ( ak ste ju videli alebo čítali).

   Pridávam aj zopár fotiek ilustrácií z knihy...
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

More, more, všade samé more... alebo... (Kým prišla búrka-Tami Oldhamová Ashcraftová a Susea McGearhartová) počet strán : 226    ...