pondelok 2. júla 2018


BookHaul

január-jún 2018

 Ahojte všetci!
V tomto článku sa Vám nechystám predstaviť len jednu knihu. Bude ich rovno sedem. Chcem sa s Vami podeliť o diela, ktoré do mojej knižnice pribudli v priebehu prvého polroka 2018. Viem, sedem kníh nie je moc, ale aspoň nebudete mať veľa čítania. Možno😉. A ktovie? Možno práve niekoho z Vás jedna z týchto kníh záujme a spríjemní letné dni.


Obyčajná tvár-R.J. Palaciová

 S touto knihou som sa prvýkrát stretla na YouTube vo videu jednej francúzskej booktuberky. Už z jej opisu ma veľmi zaujala a keď sa aj do slovenských kín dostal podľa nej natočený film, neodolala som a knižku som si kúpila.

 Príbeh rozpráva o chlapcovi, narodenému s mnohými genetickými poruchami, ktoré sa odrazili na výzore jeho tváre. Je jasné, že táto rodina nikdy nežila a ani nebude žiť normálny život. Stále sa však o to treba aspoň pokúšať. Preto August prvýkrát nastupuje do normálnej školy. Knižka opisuje jeho prvý školský rok, všetky ťažkosti, prekážky, ale aj priateľstvá a skvelé zážitky.

 Knižku som už stihla prečítať a musím povedať, že patrí medzi jeden z mojich najlepších knižných objavov tohto roka. Prednedávnom som videla aj film, ktorý má tiež oslovil. Ak hľadáte typ na rýchle, ľahké, pútavé a miestami dosť dojímavé čítanie na toto leto, vrelo odporúčam.

Ak Vás knižka zaujala, moju recenziu si môžete prečítať na tomto blogu.


Svadobné šaty - Rachel Hauck

   Táto knižka vyšla koncom minulého roka a ja som ju v apríli dostala na narodeniny (áno, vypýtala som si ju😉).  Príbeh je poskladaný zo životov štyroch žien, ktoré sú navzájom prepojené, tak trochu nezvyčajne, jednými svadobnými šatami. Každá z nich musí čeliť určitej životnej situácií a dobe, v ktorej žije. Na záver je vysvetlený symbol svadobných šiat a kniha odhaľuje skryté posolstvo.

 Príbehom som sa prelúskala naozaj rýchlo. Je napísaný formou viacerých dejových línií, ktoré sa striedajú. Tento spôsob mám celkom  rada, ale vie naštvať, keď s nádejou a napätím obraciate stranu a zrazu zistíte, že si ešte musíte počkať, lebo spisovateľ si začal riešiť problémy inej postavy. Na porazenie! Okrem toho, kniha je plná vážnych aj vtipných momentov, rôznorodých postáv, nádeje a svedčí o Božej prítomnosti v našich životoch aj keď si to často neuvedomujeme.

Ak Vás oslovil aj tento titul, ponúkam Vám moju recenziu.




Hry o život - Suzanne Collinsová

 Tento veľký bestseller neobišiel ani mňa. Skvelé čítanie. Celú trilógiu som prečítala keď som mala asi štrnásť a už dlhšie som sa pohrávala s myšlienkou knižku si kúpiť. Raz som ju na internete objavila za dosť dobrú cenu, a tak sa aj Hry o život ocitli na mojej poličke. Som naozaj veľmi rada, že knihu mám. Málokto vymyslel a prepracoval tak úžasný príbeh, ako je osud našej spoločnosti v krajine Panem. Od knižky sa nedá odtrhnúť a som si istá, že takmer každý kto s čítaním začne, sa šťastne dopracuje do konca. A to aj napriek hrúbke a nemalému počtu strán. Určite mi dá veľa čitateľov za pravdu, ale kľudne by som si vypočula aj iný názor. 

 Ako to už zvyčajne býva, úspešná kniha sa časom dočká aj filmového spracovania. V tomto prípade však nebudem až taká optimistická. Podľa môjho názoru, film určite nedosahuje kvalitu knihy. Prvý diel sa mi ešte celkom páči. Ale ten zbytok... Po pravde, ani som všetky tie časti nevidela. Na poslednej Drozdajke som bola v kine a myslím si, že sa to dosť podobalo na hocijaký americký triler. Nie je to úplne zlé, ale nič extra.


Les passeurs d'histoires - Mechthild Glaser

 Samozrejme, že do mojej knižnice nepribudli len knihy len v slovenskom jazyku. Dovoľte mi predstaviť Vám moju francúzsku novinku a tou sú Prevádzači príbehov (áno, viem, že to znie úplne nezmyselne, ale naozaj neviem ako inak by som to preložila). Z tejto knižky sa stal môj ďalší narodeninový darček. Pôvodne som však o ňu prosila moju kamarátku z Francúzska, keď ku mne mala prísť vrámci výmenného pobytu. Narazila som na ňu náhodou na Amazone a nejako ma zaujala. Povedala som si teda, že to skúsim.

   Priznám sa, že som ju ešte nečítala. Z obsahu som vyrozumela a dozvedela sa, že ide o dobrodružný román, v ktorom hlavné postavy dokážu preniknúť do svetovo známych svetových príbehov ako Alica v Krajine zázrakov, Peter Pan či Oliver Twist. Myslím si, že to bude naozaj super. Veď kto by nechcel stretnúť králika v bielej veste s vreckovými hodinkami či padnúť veľkou králičou norou?


Čo sa deje na lúke? - Magduša Klocháňová

   A teraz z iného súdka. Troška iný žáner pre troška inú vekovú kategóriu. Viete, mne tak veľmi chýba moje detstvo...
Ale nie, robím si srandu. To však neznamená, že táto pidi knižka nemá pre mňa žiadnu cenu. Práve naopak. Som veľmi rada, že ju mám, lebo jej autorka a ilustrátorka sú naša blízka rodina. A mne sa ušiel jeden výtlačok aj s venovaním.

   Detský čitateľ sa na jej stránkach prostredníctvom krátkych básničiek a pekných farebných obrázkov zoznamuje so zvieratkami a rastlinkami a hmyzom a všetkým možným, čo môžeme nájsť na našich lúkach. A aby sme všetko nerobili len tak pre zábavu, na konci knižky nájdeme "Úlohy pre šikovné deti", kde si môžeme overiť ako pozorne deti knihu čítali a čo všetko sa naučili.


Kroniky Narnie, Čarodejníkov synovec - C.S. Lewis

   Och, Narnia. Vyrastala som na nej spolu s Harry Potterom. Často som sa dokonca nevedela rozhodnúť, ktorá z týchto dvoch sérii je lepšia. raz sa moje sympatie nakláňali bližšie k jednej, inokedy k druhej. Žrala som knihy, filmy, hudbu, proste všetko. Stále ma to bude baviť. Tak ako pri Hrách o život aj v tomto prípade som si hovorila, že by sa patrilo mať všetky tieto príbehy pohromade. No a znovu som našla na internete knihu za dobrú cenu a využila som jedinečnú príležitosť. 

  Tým, ktorí ešte nemali tú česť Narniu navštíviť môžem odkázať len jedno: Vykašlite sa na "Na vine sú hviezdy" alebo hocičo, čo práve čítate a využite tento letný čas na zoznámenie sa s Aslanom, Lucy, Petrom, Edmundom, Susan a všetkými úžasnými ľuďmi. Zaskočte si na čaj k Pánovi Tumnusovi a odvážne bojujte proti Bielej čarodejnici, Lordovi Mirazovi a všetkým ostatným netvorom. Zarezervujte si lístky na lukratívnu plavbu loďou Ranný pútnik, no nezabudnite si meč, ten sa Vám určite zíde. No a posledný boj? Ten každého z nás ešte len čaká. Dúfajme, že sa skončí našim víťazstvom.
Nenechajte sa odradiť, ak Vám moje chválospevy nedávajú význam. Kto prečíta, ten pochopí.

   Mimochodom, môj obľúbený diel je šiesty: "Strieborná stolička". Nenahnevala by som sa, keby ho sfilmovali. Ale museli by to spraviť dobre.

   Mojím malým snom a výzvou je, získať do konca roka 2018 všetky diely tejto neskutočnej série. Prvý už mám. No a vzhľadom na to, že ešte budem prídu meniny a Vianoce... Mami, tati, ak toto náhodou čítate, viete, čo by ma asi potešilo. Len sa ma vždy spýtajte, ktorý diel je momentálne na rade😊.


The Beatrix Potter Collection - Beatrix Potter

Volume one
   Prvá poznámka: Toto nemá nič spoločné s Harry Potterom.

   A toto je môj najnovší prírastok. Knihu som si kúpila počas koncoročného výletu v Prahe. Jej autorkou je Beatrix Potterová, jedna z najznámejších a najobľúbenejších britských detských spisovateliek. Áno, viem. Ďalšia knižka po anglicky, ktorá je určená deťom. Odpoveď je stále rovnaká: " No a čo!"

   Náhodou, na túto knihu sa veľmi teším. Myslím, že príbehy budú veľmi milé a aspoň si znova budem môcť precvičiť angličtinu. Aspoň trocha...

   Ďalší dotaz: táto je dokonca s obrázkami😂.



Milí čitatelia, dúfam, že tento článok Vás aspoň trochu zaujal. Už dlho som ho plánovala napísať a musím povedať, že deliť sa s Vami o moje knižné novinky ma naozaj bavilo. Aj Vy radi chodíte do kníhkupectiev, knižníc, alebo na knihy utrácate na internete? Ktorá kniha v blízkej dobe potešila Vás?

Prajem Vám pekné a slnečné letné dni pri mori, na horách,s rodinou či s priateľmi...a samozrejme, dobrými knihami📚.

LuLa


3 komentáre:

  1. Ahoj Lujza. Ako by som sa dostala ku knihe ,,Čosa deje na lúke" ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je dostupná na viacerých e-shopoch. Ja som ju našla na Martinus.sk, Moja-kniha.sk, alebo nič.sk

      Odstrániť

More, more, všade samé more... alebo... (Kým prišla búrka-Tami Oldhamová Ashcraftová a Susea McGearhartová) počet strán : 226    ...