piatok 9. marca 2018

NA DNE

COLLEEN COBLEOVÁ

Obsah:

   Na brehy Horného jazera zavítalo leto a s ním aj mnoho turistov. Rock Harbor sa však aj napriek tomu opäť stáva centrom záujmu kriminálnikov a desivých udalostí, ktoré čakajú na objasnenie. Bree so svojím tímom a Mason s políciou majú o tvrdú prácu, stres a šokujúce momenty určite postarané. 
   Terčom zločinov sa tentokrát stáva skupina vedcov, ktorá geneticky modifikuje rastliny a snaží sa vyrobiť nové lieky. Prvou obeťou je vedec Phil. Aj keď sa jeho telo našlo na dne jazera, vyšetrovanie dokázalo vraždu.Týmto sa však teror a zastrašovanie určite nekončia. Aj ostatným vedcom hrozí veľké nebezpečenstvo a niektorí len o vlások uniknú smrti. Philova vražda výrazne spomalila výskum a ešte viac ho komplikujú protesty environmentálnej organizácie, bojujúcej za ochranu životného prostredia .Naozaj by konkurenčná farmaceutická firma zašla až tak ďaleko a neraz použila násilie? Alebo sú členovia ekologického hnutia úplní fanatici?
   Okrem únavného pátrania sa musí hlavná hrdinka postaviť aj iným problémom. Už znova každý deň prečesáva lesy, no tentokrát hľadá svojho uneseného psa Samsona. Musí čeliť nečakanej a neľahkej rodinnej situácii a popri tom všetkom sa pokúša čo najviac lásky a času venovať synovi Davymu. Ani vo svojich vzťahoch a pocitoch sa jej stále nepodarilo urobiť poriadok. Čím obdobie veľkej neistoty trvá dlhšie, tým je Bree frustrovanejšia, unavenejšia a vystrašenejšia. Stále je však ochotná odovzdať všetko do rúk Bohu a pokúsiť sa dôverovať mu.
   Na prvý pohľad Samsonovo zmiznutie s vedcami nijako nesúvisí, no zdá sa , že prípad má omnoho hlbšie a zamotanejšie podhubie. Podarí sa im prísť záhade na koreň a usvedčiť páchateľa kým nebude neskoro?

Môj názor:

   Často sa stretávame s faktom, že čím viac dielov séria má, tým viac klesá ich kvalita.U Colleen Cobleovej je to však úplne naopak. Nehovorím, že prvý diel Rockharborského mystéria sa mi vôbec nepáčil. To nie. No skôr som ho hodnotila ako nevýnimočný, tuctový román s dobrým koncom. Mimochodom, nemám nič proti happy endom. Keďže ma román extra nezaujal, pokračovanie som sa rozhodla prečítať až po pol roku. Aj druhý diel mi zo začiatku prišiel pomalý a tak trocha o ničom, no postupne sa dej a napätie stupňovali a ja som si uvedomila, že príbeh naberá tie správne grády. Nevedela som sa dočkať pokračovania. 
   Do tretej knihy som už zahryzla s plnou chuťou a autorka ma určite nesklamala. Príbeh podľa očakávania nadvezoval na predchádzajúci diel RAZ A NAVŽDY a autorka nešetrila napätím, ktoré na mňa číhalo na každej strane. S každým obrátením sa stupňovalo, až mi nakoniec neostalo nič iné, len dúfať, že všetko dobre dopadne.
   Hlavnú hrdinku Bree som zo začiatku tiež nijak extra neobľubovala. Nič som proti nej nemala, ale nebola ani mojou najobľúbenejšou postavou či najväčším idolom. Postupne sa mi však začala dostávať pod kožu. Môj postoj k nej sa začal meniť a ona si čím ďalej tým viac získavala moju náklonnosť.
   To sa však nedá povedať o Davym, jej 5-ročnom synovi. Podľa môjho názoru je dosť rozmaznaný a svojím správaním s Bree často manipuluje. Ona sa snaží spraviť všetko, čo mu na očiach vidí, no pri tom zabúda na svoje vlastné potreby a šťastie.
   A keď je už reč o tých postavách, určite nemôžem vynechať Kada. Mám iba ten pocit, alebo podľa opisu v knihe fakt vyzerá ako najlepší muž na Zemi? To ale nie je podstatné. Hlavné je, že pre mňa je asi najsympatickejšou postavou už od prvého dielu. 😉

   Aby som to tak v skratke zhrnula... NA DNE je určite víťazom celej trilógie a parádnym zakončením. Oplatí sa dopracovať sa k nemu cez prvý a druhý diel.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

More, more, všade samé more... alebo... (Kým prišla búrka-Tami Oldhamová Ashcraftová a Susea McGearhartová) počet strán : 226    ...