streda 16. mája 2018

Májovo Júnová výzva

... alebo môj reading list na máj a jún 2018




   Jar je už v plnom prúde. Slniečko svieti, kvietky kvitnú, vtáčiky spievajú a aj vonku sa dá ostať o nejakú tú hodinku dlhšie. Na užívanie voľného času s dobrou knihou nám slnečné a teplé počasie ponúka veľa pekných miest v prírode, záhrade či terase. Do konca školského roku zostávajú necelé dva mesiace. Pre toto jedinečné a dosť náročné obdobie som si zo svojho siahodlhého a stále rozširujúceho sa zoznamu vybrala päť kníh, ktoré by som chcela konečne prečítať. Tento výber určite nebudem úplne striktne dodržiavať. Niektoré knihy možno neprečítam vôbec a nahradím ich inými, na ktoré budem mať viac chuť.


Denník Anny Frankovej

Otto M. Frank, Mirjam Pressler

   Myslím, že toto dielo nikomu predstavovať netreba. Na Annin príbeh si robím zálusk už celkom dlho, nakoľko životné osudy ľudí z druhej svetovej vojny a koncentračných táborov ma veľmi zaujímajú. Viem, že to nie je pre každého, ale som zástancom názoru, že je veľmi dôležité vedieť, čo sa v tomto období dialo. Okrem toho, 8. mája sme si štátnym sviatkom pripomenuli koniec druhej svetovej vojny v Európe, takže  kniha sa na toto obdobie celkom tematicky hodí.



The Hunchback of Notre-Dame

originál Victor Hugo

upravené Deanna McFadden

   Ďalší celkom chronicky známi príbeh. Kto by nepoznal chudáka Quasimoda a jeho životnú lásku Esmeraldu? Ja som sa však v tomto prípade rozhodla pre skrátenú, detskú verziu v anglickom jazyku. Viem, že je to asi trošku trápne, ale kým sa v angličtine posuniem na vyšší level, bude treba ešte nejakú tú chvíľku počkať, a dovtedy sa budem musieť uspokojiť s detskou literatúrou. Dúfam, že raz sa prepracujem aj k originálnej francúzštine.

Svadobné šaty

Rachel Hauck

   Romantický názov, inšpiratívna obálka, podľa recenzií výborný príbeh a k tomu narodeninový darček. Dúfam, že autorka ma nesklame a kniha naplní moje očakávania. veď máj je predsa lásky čas, či nie?





Obyčajná tvár

R. J. Palaciová

   S knižkou som sa zoznámila vďaka zahraničným booktuberom a kúpila som si ju v období, keď vyšla v tomto peknom novom vydaní vďaka filmu, ktorý prišiel do kín aj na Slovensku. Podľa všetkého sa jedná o príbeh chlapca s chorobou spôsobujúcou neobyčajný výzor jeho tváre. Som zvedavá, aký dojem zanechá vo mne...


Ozvena v tme

Francine Riversová

   V neposlednom rade ma asi z idylky šťastných koncov vytrhne druhý diel série V znamení leva od Francine Riversovej. Som zvedavá,aký osud si autorka pripravila pre moje obľúbené postavy...a možno aj pre tie nie obľúbené...
Verím, že dynamika, lesk a bieda starovekého Ríma sa ani tentokrát nenechajú zahanbiť a aspoň na pár dní budem mať o "zábavu" postarané.





   Ako som už v úvode spomenula, je celkom dosť možné, že náhodou natrafím na úplne inú literatúru a niektoré knižky z tohoto výberu ešte budú musieť chvíľu počkať. to, ako sa mi túto malú jarnú výzvu podarilo plniť či neplniť, sa dozviete na konci júna v krátkom zhrnutí.


   A čo Vy? Čo práve čítate? Ktoré knihy vo Vás evokujú jar alebo Vám pripomínajú pekné jarné zážitky? Aj Vy máte nejaké knihy, ktoré dlho chcete prečítať, ale zatiaľ ste sa k tomu nedostali? Možno práve teraz je na to ten správny čas😉.

   Ďakujem všetkým, čo si článok prečítali až do konca. Určite neváhajte do komentárov napísať, čo si myslíte o mojom výbere alebo odpovedať na vyššie uvedené otázky.

Pekné slnečné dni všetkým🌞📚.

LuLa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

More, more, všade samé more... alebo... (Kým prišla búrka-Tami Oldhamová Ashcraftová a Susea McGearhartová) počet strán : 226    ...