sobota 2. júna 2018

OBYČAJNÁ TVÁR

R.J. PALÁCOV ÁNO

 Nesúď knihu podľa obalu ...alebo nesúď človeka podľa tváre.

   Je prirodzené, že pri každodennej konfrontácii s inými ľuďmi, si ako prvé všímame ich výzor. Hneď potom ako je dotyčná osoba vystavená našemu laserovému pohľadu, vieme povedať, aký dojem v nás človek vyvolal, zaradíme si ho do určitej škatuľky a stačí len pár sekúnd na to, aby sme si vytvorili prvé predsudky. Ako by sme však zareagovali pri stretnutí s dieťaťom trpiacim genetickou chorobou, ktorá mu úplne znetvorila tvár? Čo by sme na jeho mieste robili my?

   August je desaťročný chlapec, ktorý by mohol byť úplne ako všetci ostatní. Má vlastný XBox, hrá futbal, líže zmrzlinu, má rád Star Wars... Za jeho neobyčajnosť nesie zodpovednosť jeho tvár. August má totiž dosiaľ neznámy druh Treacher Collinsovho-Franceschettiho syndrómu spôsobeného autozomálnou recesívnou mutáciou génu TCOF1 lokalizovaného na piatom chromozóme, navyše skomplikovaného hemifaciálnou mikrozómiou charakteristickou pre OAV spektrum (nie, ani ja skoro žiadnemu slovu nerozumiem, ale to je veda🤨😒...). Absolvoval veľa plastických operácií, no napriek tomu, väčšina ľudí zbledne od hrôzy, keď ho uvidí prvýkrát.

   August však nemôže navždy ostať pod maminkinými ochrannými krídlami. Už nie je celkom malý chlapec, a tak sa rodičia rozhodnú upustiť od domáceho vzdelávania a prihlásiť ho do normálnej školy.

   Ako všetci dobre vieme, deti sú veľmi zlaté, milé, kamarátske, usmievavé, ale vedia byť aj neskutočne kruté a zákerné. S Augustom sa určite nezaobchádza v rukavičkách. Niektoré školské dní sa premenia na boj o prežitie, no aj napriek posmechu si nachádza skutočných priateľov a zažije mnoho neuveriteľných okamihov.

"Je zvláštne, že najhoršia nič v živote jedného človeka nie je ničím výnimočná."

Môj názor:

   S knihou "Obyčajná tvár" som sa prvýkrát stretla na YouTube a potom vo februári prišiel do kín rovnomenný film. Nápad aj príbeh má od začiatku zaujali, preto som veľmi rada, že kniha má vôbec nesklamala.

   Obyčajná tvár sa číta veľmi ľahko a rýchlo. Veľmi, veľmi, veľmi, veľm sa mi páčila a radí sa k jednej z najlepších kníh prečítaných v tomto roku. Strávila som s knižkou pekné chvíle a čítanie som si riadne užila.

   Príbeh je rozdelený na viacej častí, ktoré sú písané z pohľadu viacerých postáv. Ešte viac ako Augustov pohľad na vec ma zaujalo vnímanie jeho staršej sestry Olívie. Úplne som sa dokázala vcítiť do jej pocitov a presne som chápala jej myšlienky. Aj keď milovala svojho brata a vždy sa ho pokúšala chrániť, nebolo to jednoduché. Uvedomovala si, že aj ona občas cíti niečo ako hanbu, od malička sa učila samostatnosti, keď sa celý svet točil okolo Augusta a nejeden raz zatúžila po normálnom, pokojnom živote.

  "...ak budete láskavejší, ako je nevyhnutné, možno aj vo vás niekto uvidí Božiu tvár."


   Najviac sa mi páčila časť knižky, ktorá opisuje Augustovu školu v prírode. Aj ja obľubujem akcie tohto charakteru, takže opisy letnej noci, hviezd, táborového ohňa, prežívania dobrodružstiev, adrenalínu a malých malérov na mňa veľmi zapôsobili a vyvolali vo mne krásne spomienky na podobné zážitky.😍🦉🌲⛰️🏕️🌄🌝🔥🔦

"Páčilo sa mi sedieť pri táboráku po zotmení. Páčilo sa mi, ako ohnivé iskričky leteli k oblohe a strácali sa v nočnom vzduchu, aj to,ako nám oheň osvetľoval tváre. Páčilo sa mi pukotanie ohňa. A tma v lese, ktorá bola taká hustá, že človek nič nevidel, no keď ste zdvihli hlavu k oblohe, ohúrili vás miliardy hviezd."


   Ako vidíte, kniha má asi fakt chytila za ❤️. Ak Vás recenzia zaujala a máte chuť, určite neváhajte a knihu si prečítajte. Pevné verím, že aj na Vás zapôsobí tak ako na mňa. Určite dám v najbližšej budúcnosti šancu aj filmu, ktorý vraj tiež nie je zlý.

Ďakujem, že ste dali šancu aj tomuto článku. Ak máte nejaké skúsenosti s touto knihou alebo filmom určite neváhajte pridať komentár😉. Prajem Vám krásne skoro letné dni a veľa pekných momentov s dobrou knihou v ruke.

Lula

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

More, more, všade samé more... alebo... (Kým prišla búrka-Tami Oldhamová Ashcraftová a Susea McGearhartová) počet strán : 226    ...